وایپر بلید اچ پی HP 5200 Wiper Blade

دسته: برچسب: برند :
ضمانت اصالت
7 روز گارانتی بازگشت وجه

موجود در انبار

ارسال توسط فروشگاه کپی تک
برای قیمت تماس بگیرید

توضیحات

بلید چیست ؟

وایپر بلید اچ پی HP 5200 Wiper Blade بلید نوعی لاستیک الکتریکی خنثی است که در هنگام پایان روند چاپ ، تونر اضافه را از سطح درام که موظف به انتقال تونر به سطح کاغذ است تمیز می‌کند تا در نوبت بعدی عملیات چاپ، تونر اضافه روی سطح کاغذ نریزد. این تـونر هـای اضافی بـه مخزن خاصی که در کـارتریج قرار دارد منتقل می‌ شود و لازم است مخزن فوق، به تناوب باز و تخلیه شود. در حقیقت این تیغـه‌ بـاعث می‌ شود که همواره تونر به مقدار مشخص و حساب‌ شده‌ ای به مگنت برسد.

 

دکتر بلید چیست؟

دکتر بلید بـه نوعی همکار بلید بوده و کارش تمیز کردن تونر موجود بر سطح مگنت رولر است. وظیفه‌ خود مگنت رولـر هدایت تونر بر سطح درام است. اصطکاک ایجاد شده توسط داکتر بلید که در جهت مخالف مگنت رولر است، بـاعث تجدید شـارژ تونر می‌ گردد. ایجاد خراش یـا زدن ضربه به این قطعه و خصوصاً به دکتر بلید، کل کیفیت چاپ را به هم خواهد زد.

 

وظیفه ی دکتر بلید چیست؟

کار دکتر بلید در پرینتر و فتوکپی های لیزری، تنظیم مقدار تونر موجود روی مگنت و کمک کردن بـه شـارژ الکتریکی تـونر برای توسعه نهایی تصویر روی درام است.

 

مشخصات یک دکتر بلید باکیفیت چیست ؟

  • میزان سختی
  • برش صاف
  • ابعاد دقیق

اگر تمام این 3 ویژگی مطلوب باشند، می توان گفت این دکتر بلید بخوبی تولید شده است و در نهـایت کیفیت چاپ خوبی را تحویل می دهد. اگـر دکتـر بلید قدرت خود را نسبـت بـه مگنت از دست بدهد، در کیفیـت چاپ تغییـر ایجاد می شود. اکثر تـونر ها درجـه ذوب کمتری دارنـد کـه بـاعث گیر کردن و چسبیدن بـه دکتـر بلید می شوند. این حالت باعث افت شدید کیفیت در کارتریج می شود. توصیه می شود از دکتر بلیدی استفاده شود که بخوبی روکش پلیمر شده است و تونر براحتی به آن نچسبد.
در بعضی از پرینترها، جنس تیغه دکتر بلید، از جنس فولاد و در بعضی دیگر از جنس پلاستیک است.

 

ویژگی های دکتر بلیدHP 5200 :

  • برند سازگار : HP
  • دستگاه های سازگار : HP 5200, 5200N, 5200DN, 5200DTN
  • کارتریج های سازگار : Q7516A

نقد و بررسی‌ها

درمورد این محصول دیدگاه درج کنید.

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

وایپر بلید اچ پی HP 5200 Wiper Blade
وایپر بلید اچ پی HP 5200 Wiper Blade

موجود در انبار

برای قیمت تماس بگیرید
- +