آيا می‌دانید دلایل  پاره شدن فیلم و پرس فیوزینگ چیست؟  این دو قطعه از مهم‌ترین اجزای دستگاه‌های چاپگر به شمار می‌روند و تاثیر مستقیم در فرایند چاپ دارند. اگر یکی از قطعه‌ها با مشکل مواجه شود، دیگری نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد و عملکرد کلی دستگاه نیز دچار اختلال خواهد شد.

اگر چند دقیقه از وقت ارزشمندتان را به مطالعه این مقاله اختصاص دهید، دلایل اصلی پاره شدن فیلم و پرس فیوزینگ و راه‌های برطرف کردن آن‌ها را برای شما شرح خواهیم داد. برای داشتن یک دستگاه چاپگر سالم با طول عمر طولانی، مقالات سایت کپی تک را از دست ندهید.

آشنایی با فیلم و پرس فیوزینگ؛ از اصلی‌ترین قطعات در کلیه پرینترها

فیلم و پرس فیوزینگ هر دو از قطعات اصلی کارتریج پرینتر هستند. در این بخش با هر یک از آن‌ها آشنا خواهیم شد. فیلم فیوزینگ قطعه‌ای استوانه‌ای شکل از جنس فلز یا پلاستیک است و نیروی خود را از پرس رولر یا غلطک پرس تامین می‌کند. فلیم همواره در حال چرخش است و به فرایند چاپ جوهر یا تونر روی کاغذ کمک می‌کند.
پرس یا غلطک پرس، پودر یا جوهر را با فشار به سمت هیتر هدایت می‌کند تا کاملا به کاغذ بچسبند. این قطعه از ابتدا تا انتهای فرایند چاپ در حال چرخش و فعالیت است. فیلم و پرس فیوزینگ در ارتباط مستقیم با یکدیگر قرار دارند و خرابی هر یک از آن‌ها روی عملکرد دیگری تاثیر می‌گذارد. در ادامه دلیل پاره شدن فیلم و پرس فیوزینگ را بررسی می‌کنیم.

دلایل پاره شدن فیلم فیوزینگ چیست؟

پاره شدن فیلم و پرس فیوزینگ چیست ؟

فلیم فیوزینگ یکی از اجزای اصلی در پرینتر است و خرابی آن، عملکرد دستگاه را مختل می‌کند. در این بخش مهم‌ترین مواردی که باعث پاره شدن فیلم و خرابی آن می‌شوند را بررسی خواهیم کرد.

  • استفاده مداوم از پرینتر
  • نفوذ گردوغبار به داخل دستگاه
  • استفاده از کاغذهایی که قبلا چاپ روی آن‌ها انجام شده
  • استفاده از کاغذهای منگنه‌دار و گیره‌دار
  • استفاده از کاغذهای برچسب‌دار
  • استفاده از کاغذهایی که روی آن‌ها غلط گیری شده

استفاده بیش از حد از دستگاه یا نگهداری نامناسب از آن، باعث فرسایش و پارگی فلیم فیوزینگ می‌شود. تعمیر به موقع پرینتر و تعویض قطعات ناسالم، طول عمر پرینتر و اجزای داخلی آن را افزایش می‌دهد. اگر فیوزینگ و قطعات تشکیل دهنده آن دچار مشکل شوند، ترموستات داخل فیوزنیگ نیز آسیب می‌بیند و گرمای بالای آن باعث آتش گرفتن کاغذ و دستگاه پرینتر خواهد شد. یکی از علآم رایج خرابی فیلم فیوزینگ، گیر کردن کاغذ داخل پرینتر است. در صورت مواجه با این مشکل، حتما از یک متخصص کمک بگیرید.

دلایل خرابی پرس فیوزینگ چیست؟

پرس فیوزینگ یکی از کاربردی‌ترین قطعات پرینتر است و در مدت زمان طولانی دچار آسیب و خرابی می‌شود. در این بخش برخی از رایج‌ترین دلایل خرابی غلطک پرس را بررسی می‌کنیم.

  • کار مداوم پرینتر
  • خرابی گیربکس پرینتر
  • استفاده از کاغذهای نامناسب
  • استفاده از کاغذهای منگنه‌دار
  • استفاده از کاغذهایی که روی آن‌ها از چسب یا غلط گیر استفاده شده
    استفاده از کاغذهای نامرغوب و نامناسب، دشمن اصلی فیلم و پرس فیوزینگ هستند. پیش از قرار دادن کاغذ درون دستگاه، حتما از صاف و تمیز بودن آن اطمینان حاصل کنید. به کار گرفتن کاغذهای منگه‌دار و کاغذهایی که از چسب، تمبر و غلط گیر روی آن‌ها استفاده شده شاید برای چندین مرتبه آسیبی به پرینتر نزند؛ اما در مدت زمان طولانی باعث پاره شدن فیلم و پرس فیوزینگ و ایجاد اختلال در کل دستگاه می‌شود

بهترین قطعات دستگاه‌های پرینتر را از فروشگاه کپی تک خریداری کنید.

فیلم و پرس فیوزینگ از قطعات کاربردی و حیاتی دستگاه‌های پرینتر هستند. آسیب به این دو قطعه موجب اختلال در عملکرد سایر اجزا و در نهایت خرابی پرینتر می‌شود. در صورت مواجه شدن با هرگونه مشکل در فرایند چاپ، همچون گیرد کردن کاغذ داخل دستگاه، حتما پرینتر خود را به یک متخصص نشان دهید. کارشناسان حاضر در مجموعه کپی تک به شما کمک می‌کنند تا مشکلات پرینترتان را در کوتاه‌ترین فرصت و با بهترین قیمت برطرف کنید. کلیه قطعات موجود در این فروشگاه با ضمانت اصالت کالا به فروش می‌رسند و همه برندهای پرینتر را پوشش می‌دهند.