آیا دلیل خرابی فیوزینگ پرینتر را می‌دانید؟ چرا عملکرد این قطعه حیاتی دچار اختلال می‌شود و راهکار مقابله با این پیشامد چیست؟ فیوزینگ یکی از قطعه‌های اصلی در داخل دستگاه پرینتر است که از سه بخش تشکیل می‌شود. وظیفه این قطعه، ایجاد حرارت و کمک کردن به چاپ جوهر یا تونر روی کاغذ است. برخی از پرینترهای جدید، زمان تعویض یا تعمیر فیوزینگ را اطلاع می‌دهند تا کاربر در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام به رفع اختلال کند؛ اما وجود خطوط اضافی روی کاغذ، از دلایل اصلی خرابی فیوزینگ به شمار می‌رود و به کاربر هشدار می‌دهد.
اگر در منزل یا محل کار با دستگاه پرینتر سر و کار داشته باشید، حتما با مشکل خرابی فیوزینگ مواجه شده‌اید. برای آشنایی با دلایل خرابی فیوزینگ و راه‌های برطرف کردن آن‌ها، مطالعه مقاله پیش‌رو را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

نوسانات برق؛ اصلی‌ترین دلیل خرابی فیوزینگ پرینتر

نوسانات برق؛ اصلی‌ترین دلیل خرابی فیوزینگ پرینتر

قطعه فیوزینگ از یک المنت گرم‌کننده، پرس رول و فیوز فیلم تشکیل شده است. در فرایند چاپ، تونر روی کاغذ ریخته می‌شود، سپس این کاغذ به کمک فیوزینگ گرم شده و تصویر روی آن نقش می‌بنند. قطعه فیوزینگ علاوه بر اینکه باعث بالا رفتن حرارت کاغذ می‌شود، در عین حال از آتش گرفتن ان نیز جلوگیری می‌کند؛ به همین دلیل یک قطعه بسیار حیاتی در پرینتر به شمار می‌رود.

یکی از اصلی‌ترین دلایل خرابی فیوزینگ پرینتر، نوسانات جریان برق است. این نوسانات باعث شوکه شدن دستگاه می‌شوند و به آن آسیب وارد می‌کنند. جدی‌ترین آسیب نیز متوجه قطعه فیوزینگ پرینتر می‌شود و فرآیند چاپ را مختل می‌کند. برای جلوگیری از بروز این مشکل باید دستگاه را به محافظ برق وصل کنید.

کار بیش از حد دستگاه؛ عاملی مهم در داغ شدن دستگاه و خرابی فیورینگ

پرینترها نیز مانند هر دستگاه دیگری یک ظرفیت مشخص دارند. اگر در طول روز بیش از ظرفیت پرینتر از آن استفاده کنید، دستگاه داغ می‌شود و آسیب می‌بیند؛ همچنین در صورت استفاده نکردن طولانی مدت از پرینتر، عملکرد قطعه‌های آن دچار مشکل می‌شود.

اگر بیش از حد از دستگاه کار بکشید یا تا مدت‌های طولانی سراغ آن نروید، احتمالا کارایی فیوزینگ پرینتر نیز مانند سایر قطعه‌ها دچار اختلال می‌شود. در این صورت فورا به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید.

تجمع پودر توندر در فیوزینگ؛ امری اجتناب‌ ناپذیر و خطرناک

تجمع پودر تونر نیز دلیل خرابی فیوزینگ پرینتر محسوب می‌شود. پس از هر بار پرینت گرفتن، ذره‌های تونر روی قطعه فیوزینگ باقی می‌مانند و پس از گذشت زمان، این ذره‌ها عملکرد دستگاه را با اختلال مواجه می‌کنند. تجمع پودر تونر یک امر اجتناب‌ناپذیر است که برای همه دستگاه‌های پرینتر صدق می‌کند؛ به همین دلیل باید تعمیرات دوره‌ای دستگاه و قطعه‌های آن را جدی بگیرید. در غیر این صورت باید هزینه قابل‌توجهی را صرف تعویض فیوزینگ یا خرید یک پرینتر جدید کنید.

آلوده شدن قطعات با گرد و غبار؛ یکی از دلایل اصلی اختلال عملکرد فیوزینگ پرینتر

گردوغبار موجود در هوا با نفوذ به داخل پرینتر، عملکرد آن را دچار اختلال می‌کند. همواره سعی کنید که دستگاه را در محیطی تمیز و دور از گرد و خاک نگه دارید؛ این کار به افزایش عمر قطعه فیوزینگ کمک به‌سزایی می‌کند؛ همچنین هرچه غبار کمتری وارد دستگاه شود، سایر قطعه‌ها نیز عملکرد بهتری خواهند داشت. شاید باور نکنید؛ اما در برخی مواقع، با یک گردگیری ساده، راندمان دستگاه بالاتر می‌رود.

قطعات باکیفیت و اورجینال پرینتر را از فروشگاه کپی تک خریداری کنید

در این مقاله به دلیل خرابی فیوزینگ پرینتر پرداختیم و چندین عامل مهم را بررسی کردیم؛ همچنین راهکارهایی برای جلوگیری از بروز این مشکلات و ایجاد اختلال در عملکرد دستگاه ارائه دادیم. کلیه پرینترها از برندهای مختلف، دچار این مشکل می‌شوند؛ یعنی خرابی فیوزینگ مختص یک برند نیست و یک از ایرادهای رایج است که به راحتی برطرف می‌شود.

خرابی فیوزینگ یک مشکل مهم اما ساده است که توسط متخصصان به سرعت برطرف می‌شود. بهترین و باکیفیت‌ترین پرینترها و قطعات آن‌ها را با قیمت مناسب از فروشگاه کپی تک تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد صفحه اصلی سایت شوید یا با کارشناسان حاضر در مجموعه تماس بگیرید.